Przedmioty - LES niestacjonarne I-ego stopnia 2 rok 3 semestr (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Zamiejscowy Wydział Leśny w Hajnówce)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2009Z - Semestr zimowy 2009/10 2010Z - Semestr zimowy 2010/11 2011Z - Semestr zimowy 2011/12 2012Z - Semestr zimowy 2012/13 2013Z - Semestr zimowy 2013/14 2014Z - Semestr zimowy 2014/15 2015Z - Semestr zimowy 2015/16 2016Z - Semestr zimowy 2016/17 2017Z - Semestr zimowy 2017/2018 2018Z - Semestr zimowy 2018/2019 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2009Z | 2010Z | 2011Z | 2012Z | 2013Z | 2014Z | 2015Z | 2016Z | 2017Z | 2018Z | |||||
LN3029 |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2009/10
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Rodzaj przedmiotu:Obowiązkowy Wymagania wstępne:Nauka o drewnie. Biologia drzew leśnych. Statystyka matematyczna Forma i warunki zaliczenia:Wykłady EGZAMIN Ćwiczenia zaliczenie z oceną Założenia i cele przedmiotu: - opanowanie metod pomiaru drzew i drzewostanów, - zdobycie umiejętności korzystania z tablic i wzorów empirycznych - poznanie budowy i działania instrumentów dendrometrycznych Metody dydaktyczne:wykłady, ćwiczenia laboratoryjne i ćwiczenia terenowe |
|
||
LN3024 |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2009/10
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy Wymagania wstępne: wiedza z zakresu biologii ogólnej (poziom szkoły średniej); umiejętność rozpoznawania gatunków drzew i krzewów leśnych; zaliczenie przedmiotu botanika leśna. Forma i warunki zaliczenia: zaliczenie z oceną po każdym semestrze (wiadomości teoretyczne 40%, rozpoznawanie owadów i żerowisk 30%, oddanie zbioru owadów i żerowisk 10%, aktywność na zajęciach i prowadzenie zeszytu – po 10%; egzamin końcowy z całości wiedzy programowej (wykłady i ćwiczenia). Założenia i cele przedmiotu: Uzyskanie wiedzy dotyczącej podstaw morfologii, anatomii, bionomii owadów; umiejętność rozpoznawania najważniejszych owadów leśnych oraz powodowanych przez nie uszkodzeń drzew; poznanie wybranych metod prognozowania pojawu i zwalczania szkodników. Poznanie roli owadów w ekosystemach leśnych oraz podstaw ochrony gatunków zagrożonych wyginięciem. Metody dydaktyczne: wykłady, zajęcia laboratoryjne, ćwiczenia terenowe, przygotowanie zbioru owadów. |
|
||
LN3028 |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2009/10
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Rodzaj przedmiotu:Rodzaj przedmiotu: Gospodarka Łowiecka Wymagania wstępne: Znajomość zoologii i ekologii zwierzat Forma i warunki zaliczenia: Wykłady - egzamin; Ćwiczenia - zaliczenie z oceną (test) Założenia i cele przedmiotu: zapoznanie z podstawami przyrodniczymi, ekonomicznymi i kulturowymi gospodarowania populacjami dzikich zwierzat. Metody dydaktyczne: wykłady i ćwiczenia kameralne. |
|
||
LN3018 |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2009/10
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy Wymagania wstępne: Podstawowe wiadomości o wodzie w środowisku przyrodniczym Forma i warunki zaliczenia: Wykład - zaliczenie pisemne; ćwiczenia - ocena zadań realizowanych na zajęciach, kolokwium pisemne Założenia i cele przedmiotu: Zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami z zakresu hydrologii, obiegiem wody w przyrodzie. Przedstawienie rodzajów wód, budowy koryta rzecznego i jezior. Nabycie umiejętności wyznaczania działów wodnych oraz wykonywania prostych obliczeń hydrologicznych. Metody dydaktyczne: Wykład, ćwiczenia |
|
||
LN3002a |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2009/10
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Rodzaj przedmiotu: Wymagania wstępne: Forma i warunki zaliczenia: zaliczenie ćwiczeń na ocenę po każdym semestrze, egzamin końcowy z całości wiedzy programowej Założenia i cele przedmiotu: 1.Dalsze rozwijanie czterech podstawowych sprawności: rozumienia wypowiedzi ustnej, mówienia, rozumienia tekstu pisanego, pisania. 2.Zapoznanie studentów ze słownictwem specjalistycznym związanym z kierunkiem studiów. 3.Osiągnięcie przez studentów znajomości języka na poziomie B2 (poziom czwarty - wg skali CEF UE) Metody dydaktyczne: |
|
||
LN3002r |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2009/10
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Rodzaj przedmiotu:do wyboru Wymagania wstępne: znajomość języka na poziomie podstawowym (umiejętność komunikacji w sytuacjach codziennych , opanowane podstawowe zasady gramatyki — formy osobowe czasowników, liczba poj. i mnoga rzeczowników i przymiotników, rząd przyimków, liczebniki) Forma i warunki zaliczenia: - obecność (maksymalna liczba nieobecności – 6 godz.) - aktywny udział w zajęciach - krótki sprawdzian pisemny w środku semestru - dłuższy sprawdzian na koniec semestru - ocena wypowiedzi ustnej Założenia i cele przedmiotu: Rozwijanie kompetencji komunikacyjnej; Doskonalenie i dalszy rozwój wszystkich sprawności językowych; Poszerzanie i utrwalanie słownictwa; Metody dydaktyczne: Mówienie – praca w parach Pisanie – wypełnianie ankiet i formularzy Rozumienie tekstu mówionego – udzielanie odpowiedzi na pytania, uzupełnianie luk Rozumienie tekstu pisanego – udzielanie odpowiedzi na pytania, umiejętność wyboru wielor |
|
||
LN3032 |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2009/10
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy. Wymagania wstępne: wiedza ogólna z fizyki i przedmiotów technicznych ze szkoły średniej. Forma i warunki zaliczenia: egzamin pisemny, połówkowe kolokwium zaliczające, samodzielne prace rysunkowe i obliczeniowe. Założenia i cele przedmiotu: Studenci zapoznają się z wiedzą ogólnotechniczną na temat budowy i eksploatacji współczesnych maszyn leśnych oraz opanowują praktyczne umiejętności czytania i wykonania prostych rysunków technicznych oraz obliczeń. Metody dydaktyczne: wykład, ćwiczenia rachunkowe, samodzielne rozwiązywanie zadań. |
|
||
LN3030 |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2009/10
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Rodzaj przedmiotu: Obowiązkowy Wymagania wstępne:Dendrometria. Nauka o drewnie. Statystyka matematyczna Forma i warunki zaliczenia:Wykłady EGZAMIN Ćwiczenia zaliczenie z oceną Założenia i cele przedmiotu: poznanie prawidłowości wzrostu i przyrostu elementów miąższości i miąższości drzew i drzewostanów w zależności od rożnych czynników, - zdobycie umiejętności przeprowadzania analizy pniowej, - poznanie zastosowania modeli wzrostu w leśnictwie Metody dydaktyczne:wykłady, ćwiczenia laboratoryjne |
|
||
LN3025A |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2009/10
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Rodzaj przedmiotu: Ochrona środowiska z elementami toksykologii- przedmiot do wyboru. Wymagania wstępne: Chemia, botanika, ekologia. Forma i warunki zaliczenia: Wykład - zaliczenie pisemne; Laboratorium - wypadkowa zaliczonych ćwiczeń laboratoryjnych (50%) i wiadomości teoretycznych(50%). Założenia i cele przedmiotu: Zapoznanie studentów z podstawowymi procesami biologicznymi, biochemicznymi chemicznymi zachodzącymi pod wpływem substancji toksycznych występujących w środowisku. Metody dydaktyczne: Zajęcia laboratoryjne; wykład -monograficzny i prezentacje multimedialne. |
|
||
LN3053B |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
brak | brak | brak |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2009/10
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy Wymagania wstępne: chemia, gleboznawstwo,ogólne wiadomości z hodowli lasu Forma i warunki zaliczenia: 1. ćwiczenia - ocena projektów 60%, wiadomości teoretyczne 40% 2. wykłady - wiadomości teoretyczne 100% Założenia i cele przedmiotu: 1. uświadomienie studentom znaczenia biomasy, w tym surowców leśnych, w redukcji emisji gazów cieplarnianych, 2. skład chemiczny i wartość opałowa surowca drzewnego, 3. technologie produkcji drewna opałowego na plantacjach drzew szybkorosnących. Metody dydaktyczne: wykłady, ćwiczenia rachunkowe, projekt |
|
||
LN3053A | brak | brak | brak |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2012/13
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
LN2001 | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2016/17
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
LN3054A |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2009/10
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy Wymagania wstępne: Znajomość podstawowych zagadnień z zakresu ekologii, gleboznawstwa i geomorfologii Forma i warunki zaliczenia: Wykłady – zaliczenie na ocenę, Ćwiczenia – zaliczenie na ocenę Założenia i cele przedmiotu: Zapoznanie się z charakterem, celami i założeniami obszarów włączonych do europejskiej sieci Natury 2000. Wiedza na temat procedury powoływania obszarów specjalnej ochrony ptaków i siedlisk; w tym wiedza na temat wypełniania Standardowego Formularza Danych Metody dydaktyczne: wykład, ćwiczenia |
|
||