Przedmioty - GOPM stacjonarne II-ego stopnia 1 rok 1 semestr spec. GPiN (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Wydział Budownictwa i Nauk o Środowisku)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2010L - Semestr letni 2010/11 2011L - Semestr letni 2011/12 2012L - Semestr letni 2012/13 2017L - Semestr letni 2017/18 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2010L | 2011L | 2012L | 2017L | |||||
GPS106 |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2010/11
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy Wymagania wstępne: Forma i warunki zaliczenia: Wykład - zaliczenie pisemne; ćwiczemia - zaliczenie pisemne oraz opracowanie i prezentacja wybranego zagadnienia. Założenia i cele przedmiotu: Zapoznanie studentów z uwarunkowaniami gospodarowania w przestrzeni i przestrzenią w kontekście założeń oraz regulacji obowiązujących w Unii Europejskiej. Metody dydaktyczne: wykład, ćwiczenia audytoryjne |
|
||
GPS102 |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2010/11
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy Wymagania wstępne: Przyrodnicze uwarunkowania gospodarowania przestrzenią, Ochrona i kształtowanie środowiska Forma i warunki zaliczenia: Wykład - zaliczenie pisemne, projekt - opis i dyskusja projektu, załączniki graficzne w postaci map Założenia i cele przedmiotu: Umiejętność rozpoznawania i rozumienia podstawowych procesów ekologicznych i ewolucyjnych warunkujących różnorodność biologiczną. Umiejętność identyfikowania zagrożeń środowiska przyrodniczego i posługiwania się skutecznymi instrumentami ochrony przyrody, kreowanie zdolności decyzyjnych w zakresie zagospodarowania przestrzennego. Metody diagnozy ekologicznej równowagi w krajobrazie i kształtowanie obiektów przyrodniczych. Metody dydaktyczne: Metody audiowizualne – prezentacja multimedialna; Metody praktyczne - konstruowanie planu przedsięwzięcia ze szczególnym uwzględnieniem form prawnej ochrony przyrody i oceny oddziaływania na środowisko w zakresie gospodarowania przestrzenią. |
|
||
GPS108 |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2010/11
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
GPS105 |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2010/11
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Rodzaj przedmiotu:Wykład, Projekt Wymagania wstępne: przedmiot stanowi kontynuację treści programowych przedmiotów: planowanie przestrzenne oraz projektowanie urbanistyczne realizowanych w trakcie studiów I stopnia,Forma i warunki zaliczenia: Wykład - test sprawdzający Projekt - opracowanie projektowe Założenia i cele przedmiotu: - rozumienie struktury funkcjonalno – przestrzennej miasta, - rozumienie zasad rozwoju miasta, mechanizmów przestrzennej transformacji miasta, - umiejętność diagnozowania podstawowych problemów związanych z funkcjonowaniem miasta, - rozumienie potrzeby planowania miasta w aspekcie kompozycyjnym, - rozumienie znaczenia przestrzeni publicznej w strukturze miasta, - rozumienie znaczenia ochrony dziedzictwa kulturowego i przyrodniczego w miastach, - rozumienie zasad projektowania infrastruktury miejskiej, Metody dydaktyczne: Wykład z użyciem prezentacji multimedialnych, projekt - opracowanie graficzne i model |
|
||
GPS1205 | brak | brak |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2012/13
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zapoznanie studenta z zasadami rozwoju miasta oraz mechanizmami jego przestrzennej transformacji. Wykształcenie umiejętności rozumienia struktury funkcjonalno – przestrzennej miasta oraz diagnozowania podstawowych problemów związanych z jego funkcjonowaniem, w tym aspektów infrastruktury technicznej. Ponadto rozumienia aspektu kompozycyjnego oraz dziedzictwa kulturowego i przyrodniczego w procesie planowania rozwoju miasta. Wykształcenie poczucia odpowiedzialności za podejmowane decyzje projektowe. |
|
||
GPS103 |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2010/11
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Rodzaj przedmiotu:obowiązkowy Wymagania wstępne: Forma i warunki zaliczenia: Wykład - egzamin pisemny, ćwiczenia - kolokwium oraz opracowanie i prezentacja wybranego zagadnienia (problemu). Założenia i cele przedmiotu: Zapoznanie studentów z problematyką regionu, regionalizacji oraz kształtowania rozwoju społeczno - gospodarczego w wymiarze regionalnym. Zaznajomienie z uwarunkowaniami, zasadami i mechanizmami kształtowania polityki regionalnej. Metody dydaktyczne: wykład, ćwiczenia audytoryjne |
|
||
GPS107 |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2010/11
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Rodzaj przedmiotu: obieralny Wymagania wstępne: wiedza z zakresu gospodarki nieruchomościami Forma i warunki zaliczenia: -zaliczenie gry dydaktycznej w ramach ćwiczeń -egzamin pisemny na zaliczenie wykładu Założenia i cele przedmiotu: Celem przedmiotu jest: - zapoznanie studentów z zagadnieniem traktowania nieruchomości jako dobra ekonomicznego i przedmiotu obrotu rynkowego oraz obiektu inwestycji; - wprowadzenie do teorii cykli koniunkturalnych na rynku nieruchomości ze szczególnym uwzględnieniem rynku mieszkaniowego; - wskazanie podmiotów uczestniczących w rynku nieruchomościami (głównie pośredników w obrocie nieruchomościami), zadań i form współpracy między nimi. Metody dydaktyczne: -wykład z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej -analiza literatury i innych materiałów źródłowych -dyskusja, praca w grupach zadaniowych |
|
||
GPS111 |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2010/11
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy Wymagania wstępne: teoria organizacji i zarządzania, znajomość zasad ochrony i kształtowania środowiska, rozumienie koncepcji zrównoważonego rozwoju Forma i warunki zaliczenia:pisemne zaliczenie wykładu oraz ćwiczeń Założenia i cele przedmiotu: Celem nauczania jest zdobycie przez studentów teoretycznej i praktycznej wiedzy dotyczącej systemu zarządzania środowiskowego według normy PN-EN ISO 14001 Metody dydaktyczne: wykład interaktywny, studium przypadków |
|
||
GPS104 |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2010/11
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
GPS101 |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2010/11
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
GPS1209 | brak | brak |
![]() ![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2012/13
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Rodzaj przedmiotu: kierunkowy Wymagania wstępne: wiedza z zakresu planowania przestrzennego Forma i warunki zaliczenia: egzamin pisemny Założenia i cele przedmiotu: Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów m.in. z takimi zagadnieniami jak: Funkcje i cele szacowania nieruchomości. Regulacje prawne wyceny nieruchomości.Wybrane standardy zawodowe.Podstawy gospodarki nieruchomościami. Elementy probabilistyki i statystyki w aspekcie szacowania wartości rynkowej i katastralnej nieruchomości. Podejście porównawcze, kosztowe i dochodowe szacowania nieruchmości. Zastosowanie regresji wielorakiej w szacowaniu nieruchomości.Szacowanie w celu naliczania wysokości odszkodowania za wywłaszczenie nieruchomości rolnej. Metody dydaktyczne: -wykład z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych -analiza literatury i innych materiałów źródłowych -dyskusja, praca w grupach zadaniowych |
|
||