Przedmioty - OSM stacjonarne II-ego stopnia 1 rok 1 semestr (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Wydział Budownictwa i Nauk o Środowisku)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2009L - Semestr letni 2009/10 2010L - Semestr letni 2010/11 2011L - Semestr letni 2011/12 2012L - Semestr letni 2012/13 2013L - Semestr letni 2013/14 2014L - Semestr letni 2014/15 2015L - Semestr letni 2015/16 2016L - Semestr letni 2016/17 2017L - Semestr letni 2017/18 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | ||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2009L | 2010L | 2011L | 2012L | 2013L | 2014L | 2015L | 2016L | 2017L | |||||
OM1031 | brak |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2010/11
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Założenia i cele przedmiotu: Poznanie nowoczesnych metod oznaczania związków toksycznych. Zasady pobierania prób i przygotowania ich w postać gotową do pomiarów. Opracowanie wyników pomiarów. Metody dydaktyczne: podające, poszukujące i laboratoryjne (wykład i ćwiczenia laboratoryjne) |
|
||
OM1032 |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2009/10
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Rodzaj przedmiotu:obowiązkowy Wymagania wstępne:znajomość podstawowych pojęć z zakresu biologii i chemii Forma i warunki zaliczenia:Wykład - egzamin pisemny; laboratorium - wykonanie ćwiczeń i opracowanie sprawozdań (60%), zaliczenie kolokwiów pisemnych (40%) Założenia i cele przedmiotu:Zapoznanie studentów z toksycznością związków chemicznych występujących w środowisku naturalnym. Przedstawienie możliwości wykorzystania i wykonywania biotestów do oceny toksyczności różnych elementów środowiska Metody dydaktyczne:wykłady, laboratorium |
|
||
OM1305A | brak | brak | brak |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2012/13
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
OM1305N | brak | brak | brak |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2012/13
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
OM1305R | brak | brak | brak |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2012/13
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
OM1304 |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2009/10
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Rodzaj przedmiotu:obowiązkowy Wymagania wstępne:gleboznawstwo, geomorfologia Forma i warunki zaliczenia:ocena projektów, egzamin Założenia i cele przedmiotu:Zapoznanie studentów z teoretycznymi podstawami kształtowania środowiska. Zapoznanie studentów z teoretycznymi podstawami oceny i waloryzacji środowiska oraz z metodami oceny i waloryzacji na potrzeby kształtowania terenów rolniczych, rekreacyjnych i leśnych. Metody dydaktyczne:ćwiczenia audytoryjne, wykład |
|
||
OM1304A | brak | brak | brak |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2012/13
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Definicja waloryzacji i oceny środowiska. Pola podstawowe. Waloryzacja w opracowaniu ekofizjograficznym. Ocena elementów biotycznych i abiotycznych środowiska. Metody oceny i waloryzacji środowiska dla potrzeb różnych działów gospodarki. |
|
||
OM1306 | brak | brak | brak |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2012/13
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia z przedmiotu Ochrona przed hałasem i wibracjami dotyczą wybranych zagadnień z fizyki budowli (akustyka), akustyki pomieszczeń oraz z zakresu wybranych zagadnień z drgań i wibracji. Wykłady obejmują następujące zagadnienia: - wiadomości wstępne o dźwięku, stosowana terminologia, - materiały i ustroje dźwiękochłonne, - modelowanie akustyczne pomieszczeń, - określenie i obniżenie poziomu natężenia dźwięku w analizowanym pomieszczeniu, - warunki techniczne jakimi powinien podlegać budynek w zakresie ochrony akustycznej, - wymagania dotyczące izolacyjności akustycznej przegród w budynku,izolacyjności od dźwięków powietrznych i uderzeniowych, - zjawisko koincydencji, - zapobieganie hałasom w instalacjach sanitarnych, - wpływ drgań na ludzi i konstrukcje budowlane. |
|
||
OM1307 | brak | brak | brak | brak |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2013/14
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
OM1033 |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2009/10
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Rodzaj przedmiotu:obowiązkowy Wymagania wstępne:prawne uwarunkowania gospodarki przestrzennej, prawo w ochronie środowiska, Forma i warunki zaliczenia:sprawdzian z materiału wykładowego, ocena z projektu stanowi ocene ćwiczeń projektowych. Założenia i cele przedmiotu:Materiał wykładowy daje wiedzę ogólną o planowaniu przestrzennym na róznych poziomach sporzadzania planu, dokumentacji planistycznej i procedurach administracyjnych. Ćwiczenia dotyczące wykonania całościowego planu zagospodarowania przestrzennego, rozumianego jako sporządzenie rysunku MPZP lub rysunku SUiKZP oraz wykonanie pełnego tekstu MPZP pisanego językiem prawniczym (MPZP jest aktem prawa miejscowego), daje umiejetność sporzadzenia dokumentacji planistycznej. Metody dydaktyczne:prezentacja informacji na wykładach, natomiast na ćwiczeniach projektowych podawane sa informacje niezbędne do projektowania. |
|
||
OM1301 |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2009/10
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Rodzaj przedmiotu:obowiązkowy Wymagania wstępne: Wiadomości z zakresu ekonomiki i zarządzania środowiskiem oraz prawo w środowisku. Zrównoważony rozwój i zagrożenia cywilizacyjne Forma i warunki zaliczenia: Pisemne zaliczenie wykładów w formie 10-12 pytań problemowych, po 3 pkt. każde 60 % własnych odpowiedzi – ocena dostateczna 70 % - 3,5 80 % - 4,0 90 % - 4,5 100 % - 5,0 Założenia i cele przedmiotu: Celem przedmiotu jest zapoznanie słuchaczy z powstawaniem polityki ekologicznej w Polsce po zmianach systemowych oraz jej realizacji po wstąpieniu Polski do Unii Europejskiej Metody dydaktyczne: Wykład – w wersji elektronicznej, Ćwiczenia- realizacja polityki ekologicznej w gminach |
|
||
OM1045 | brak |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2010/11
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Rodzaj przedmiotu:obowiązkowy Wymagania wstępne: Forma i warunki zaliczenia: wykład: kolokwium zaliczeniowe; ćwiczenia projektowe: test cząstkowy, wykonanie ćwiczeń projektowych(prezentacji) Założenia i cele przedmiotu: Wpojenie wiedzy na temat procesów urbanizacji i rewitalizacji. Przekazanie wiedzy na temat uwarunkowań problemów rozwoju miast w Polsce, przyczyn powstania obszarów zdegradowanych. Nauczenie rozumienia związków między cechami środowiska miejskiego a jego walorami użytkowymi i sposobami zagospodarowania. Zapoznanie z metodami i sposobami rewitalizacji. Metody dydaktyczne:wykład, pracownia specjalistyczna, prezentacje |
|
||
OM1300 |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2009/10
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Rodzaj przedmiotu: wykład i ćwiczenia audytoryjne Wymagania wstępne: podstawy matematyki Forma i warunki zaliczenia: Wykład - kolokwium zaliczeniowe, ćwiczenia - dwa sprawdziany; Założenia i cele przedmiotu: Zapoznanie studenta z podstawami statystyki matematycznej oraz jej wybranymi metodami w zastosowaniu do badań w inżynierii środowiska. Metody dydaktyczne:zajęcia oparte na działalności praktycznej, poprzez realizację ćwiczeń i zadań przygotowanych przez prowadzącego. |
|
||
OM1043 |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2009/10
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy Wymagania wstępne: Chemia, Gleboznawstwo, Biologia Forma i warunki zaliczenia: zaliczenia cząstkowe Założenia i cele przedmiotu: Zapoznanie z oddziaływaniem substancji chemicznych pochodzenia naturalnego i antropogenicznego na ekosystemy naturalne, zdrowie człowieka i wydajność produkcji rolnej. Metody dydaktyczne: wykład,laboratorium |
|
||